Vanliga frågor

Vanliga frågor

Transportör

Livo är en frakt delnings gemenskap där du kan skicka föremål från A till B med personer som har extra utrymme i bilen. Vi fokuserar på att göra frakten enkel, prisvärd och hållbar.
Om du ofta kör och har extra plats i bilen kan du ansöka om att bli Livo-transportör. Applikationen hittar du i din profil sektion.

Tyvärr är vi ledsna att du inte kan ändra din annons ännu. Vi kommer att implementera detta i vår nästa uppdatering.
Alternativt kan du ta bort din annons och skapa en ny. Om du inte har några större ändringar i den ursprungliga annons rekommenderar vi att du skriver direkt till din transportör de erbjuder att transportera.

Du behöver inte äga en bil för att vara Livo-transportör. Emellanåt kommer det att finnas uppgifter som kan utföras på cykel – så med ett leende på läpparna kommer du långt här.

Var 14:e dag betalar vi ut till Livo-transportörerna. Detta kräver att båda parter (sändare och transportör) har bekräftat att varan/varorna har kommit fram säkert, och har bekräftat ”genomförd leverans”.
Räkna med upp till 2 bankdagar från det att vi skickar pengarna tills de tas emot i din nätbank.
Vi skickar till exempel pengarna vidare mellan den 14:e-16:e i månaden samt den 2:a sista vardagen i månaden.

* (Det kräver också att transportören har lämnat bankuppgifter i sin transportör profil: Registrerings- och kontonummer, finns i din ”min profil”.)

Familjen Livo består av: Victoria, Oliver, Oliver, Tim, Phillip, Morten och Jannik. Utöver oss har vi ett tekniskt team baserat utomlands.

Vi är själva människor och kan inte alltid komma ihåg allt 🙂
Vi har därför valt att du loggar in genom att ange ditt telefonnummer, och sedan får en fyrsiffrig engångskod, för att optimera vår säkra community.
Du har alltså INTE ett lösenord.

Du ansöker genom att fylla i formuläret ”bli transportör” (finns i din profilsektion). Det är viktigt att du har uppdaterat din profilinformation innan du kan ansöka om att bli Livo-transportör.

När du har skickat in ditt formulär kommer Livo att granska det. Vi kontaktar dig och ställer sedan upp ett videosamtal för att bekräfta att du är den person du utger dig för att vara. Samtidigt kan vi också svara på alla frågor du kan ha här, så att du kan få bästa möjliga start på Livo.

Kontakta oss för att höra mer om att bli Livo-ambassadör:
Telefon: +45 89803333
Maila: info@livo.nu

Kontakta oss på
Telefon: +45 89803333
Maila: info@livo.nu
Vi kommer att se till att våra bästa kollegor hjälper dig genom dina eventuella utmaningar.

Skicka oss gärna ett mail eller ring oss direkt:
Telefon: +45 89803333
Maila: info@livo.nu

Skicka oss gärna ett mail eller ring oss direkt:
Telefon: +45 89803333
Maila: info@livo.nu